Abstract
Field research in the center area of duck production at north beach, West Java Subang and Cirebon regencies have been done to find the characteristic of drake business in the field by using structured survey method. The survey conducted on drake with business groups. The interview conducted on some businessman of drake livestock and using questionnaires. Technical and economic data was collected includes drake data, ration, business scale, disease, and the sale of duck price, costs and business income. The data then tabulated and analyzed in a simple way. The result of the research showed that the majority of slanghter drake still derived formSubangand Cirebon to Jabodetabek consumers area, the majority of duck eggs popularity is more significant than drake as a meat product. Slaughter duck which come from drake wasn't much found, because depend on season and mostly just in around after hatchery. The result of business profile analysis showed that drake farming which shepherd is the most profitable (R/C= 2,00) followed by duck culled (R/C = 1,68), and drake reared intensively only give low profits (R/C = 1.12).
Key words: Business Profile, farming, drake
PROFILUL AFACERILOR CU CREŞTEREA RĂŢOILOR ÎN WEST JAVA
Taslim Dawan, Sjafril Darana
Rezumat
Cercetările au fost efectuate într-o regiune recunoscută pentru creşterea raţelor, West Java Subang, Cirebon, şi au avut drept obiectiv aflarea caracterisiticilor afacerii cu răţoi în domeniu prin utilizarea metodei observaţiei structurale. Observaţiile asupra răţoilor au fost efectuate cu ajutorul unor grupuri de afaceri. Pentru intervievarea oamenilor de afaceri implicaţi în creşterea răţoilor s-a folosit metoda chestionarului. Datele technice şi economice care au fost culese includ date despre răţoi, pondere, cifra de afaceri, boli, preţul de vânzare al răţoilor, costurile şi veniturile aferente acestei afaceri. Datele au fost clasificate şi analizate de o manieră simplă. Rezultatele cercetării arată că majoritatea raţelor sacrificate încă provin din Subang şi Cirebon fiind comercializate consumatorilor din Jabodetabek, ouăle de raţă au o popularitate mult mai semnificativă decât carnea de răţoi. Carne provenită de la răţoi nu prea a fost găsită, deoarece depinde de sezon şi în marea majoritate a cazurilor este comercializată în apropiere de crescătoriile de raţe. Rezultatele analizei profilului de afaceri evidenţiază că cea mai profitabilă afacere este cea de creştere a răţoilor în condiţii libere (R/C=2,00) urmată de raţele selecţionate (R/C=1,68), iar creşterea intensivă a răţoilor oferă rate scăzute ale profitului (R/C=1,12).
Cuvinte cheie: profilul de afaceri, creştere, răţoi